Ile kosztuje sklep internetowy?

Odpowiedź na to pytanie, oraz wiele innych, znajdziesz poniżej

Koszty sklepu internetowego

Na realny koszt sklepu internetowego wpływa bardzo dużo czynników i choć wiem, że moi klienci oczekują prostej odpowiedzi, to nie jest możliwym przedstawienie tej kwestii w paru słowach.

Dodatkowo moja oferta jest bardzo szeroka i zawiera wszelkie elementy, które są konieczne do prowadzenia biznesu, więc nie musisz się martwić o ukryte koszta, a tych szczególnie w branży e-commerce jest bardzo dużo.

Poniżej przedstawiłem ten temat w jak najbardziej przystępny, a jednocześnie wyczerpujący sposób z podziałem na koszty budowy oraz prowadzenia sklepu.

Koszty budowy sklepu

Umieściłem tutaj wszelkie koszty, które trzeba pokryć przed ruszeniem ze sprzedażą.
Jest to podział umowny - niektóre pozycje występują w formie abonamentu, np. miesięcznego lub rocznego.

  • Platforma e-commerce - oprogramowanie do sprzedaży online. Niektóre platformy (np. Wordpress i Prestashop) z pozoru są darmowe, ale po naszej stronie pozostaje koszt hostingu i wtyczek. W przypadku platform e-commerce typu Saas (np. Shoper, Shopify) płacimy jedynie abonament.
  • Hosting / Serwer - to właśnie na nim znajduje się cały system, baza danych oraz zdjęcia (np produktowe).
  • Domena - posiadanie własnego adresu w sieci to podstawa prowadzenia biznesu online.
  • Certyfikat SSL - szyfrowanie danych zapewniające bezpieczeństwo podczas korzystania ze strony internetowej. O ile u większości firm świadczących usługi hostingowe jest to za darmo, to home.pl nadal pobiera za to opłatę :)
  • Design - w przypadku popularnych platform wybiera się jeden z szablonów, który czasem jest dostosowywany do danego brandu. Na EffectShops możesz liczyć na dedykowaną szatę graficzną, logo, a nawet współpracę z innymi grafikami. Jest to niezwykle istotna kwestia, ponieważ bezpośrednio wpływa na wysokość sprzedaży.
  • Dokumenty - takie jak regulamin i polityka prywatności. Koszt wygenerowania ich za pomocą kreatora to zazwyczaj kilkaset złotych, jednak czasem potrzebna jest pomoc prawnika i 10-krotnie większy budżet.
  • System ERP - oprogramowanie fakturowe / księgowe, które również jest częścią EffectShops. Na innych platformach konieczna jest integracja z np. Subiekt GT, Fakturownia i wFirma.
  • Dodatkowe aplikacje - na EffectShops nie musisz korzystać np. z Baselinkera, czyli popularnego oprogramowania do obsługi sprzedaży wielokanałowej. Wszystkie zamówienia (ze sklepu jak i Allegro) pojawią się w jednym panelu sklepu.
  • Modyfikacje - by sprostać niestandardowym potrzebom biznesowym, konieczne jest wsparcie ze strony programisty. Jako twórca EffectShops mogę oferować wsparcie na najwyższym poziomie, a nie jedynie półrozwiązania, jak to często wygląda w przypadku innych twórców stron internetowych.
  • Optymalizacja wydajności - jest to jeden z najczęstszych kosztów ukrytych pozostałych platform e-commerce. Na EffectShops strony sklepu będą ładowały się najszybciej jak to tylko możliwe bez dodatkowych modyfikacji czy płatnych wtyczek.

Koszty prowadzenia sklepu

Tutaj analogicznie znajdują się wszelkie koszty stałe, a część z nich jest proporcjonalna do wyników sprzedażowych.

  • Pozycjonowanie / SEO - EffectShops jest w pełni zoptymalizowany od strony technicznej. Składają się na to m.in. semantyka kodu html, znaczniki schematów, sprawna nawigacja i wspomniana wcześniej wydajność, która od paru lat jest jednym z kluczowych czynników skutecznego pozycjonowanie w Google.
  • Copywriting - skuteczne pozycjonowanie wymaga posiadania bogatych, dobrze rozwiniętych opisów (w tym kategorii produktów). Najlepiej jeśli kochasz to czym się zajmujesz, wtedy przygotowanie ich będzie jedynie kwestią czasu, a dodatkowo możesz skorzystać z narzędzi AI np. Chat GPT Natomiast bardzo często do tego zadania wynajmuje się copywriterów, którzy dbają o profesjonalizm, tak by osiągać najwyższe pozycje na liście wyszukiwania Google.
  • Marketing - w dzisiejszych czasach prowadzenie social media np. na Youtube, Facebooku, Instagramie, Tiktoku to konieczność w niemalże każdej branży. Jedną z najskuteczniejszych metod na szybkie zwiększenie sprzedaży są płatne reklamy - trzeba dysponować odpowiednim budżetem i pomyśleć o tym, kto zajmie się przygotowaniem szaty graficznej materiałów promocyjnych i filmów (również z influencerami). Prócz tego warto zainteresować się newsletterem oraz innymi, tradycyjnymi metodami promowania sklepu, np. ulotkami.
  • Pracownicy - kiedy działamy na większą skalę, asortyment składa się z kilku tysięcy produktów lub po prostu obsługujemy dużą ilość zamówień, konieczne może okazać się wsparcie w postaci dodatkowych pracowników.
  • Obsługa płatności - firmy świadczące takie usługi pobierają prowizję od 1,5% do 3% od każdego e-transferu, przelewu i płatności kartą. Czasem stawki te można negocjować, jak to jest w przypadku np. Przelewy24.
  • Wysyłka zamówień - warto wybrać wielu przewoźników, a nie tylko tych oferujących najlepsze warunki finansowe (najczęściej jest to InPost), by nie zniechęcić klientów do zakupów.
  • Aktualizacje - każde oprogramowanie sklepowe musi być stale aktualizowane, by działało poprawnie oraz by zapewnić bezpieczeństwo użytkowania. EffectShops bardzo pozytywnie wyróżnia się pod tym kątem na tle innych platform.
  • Wsparcie - głównie to techniczne, ale i sprzedażowe. Już na etapie planowania i projektowania będę aktywnie udzielał się np. w kwestii optymalizacji kosztów jak i czasu pracy Twoich pracowników.

Największy koszt

Czy wiesz jaki jest największy koszt prowadzenia sklepu internetowego?

  • A) Marketing i reklamy?
  • B) Pozycjonowanie / SEO?
  • C) Platforma i oprogramowanie?
  • D) Koszta firmowe?

To wszystko to zaledwie ułamek kosztu, którym są niewykorzystane możliwości sprzedażowe. Może jest lekko naciągane, ale bardzo zależało mi na przedstawieniu problemu dotyczącego mentalności początkujących sprzedawców, albo Januszy biznesu, którzy skupiają się głównie na ograniczaniu kosztów, a zapominają o najważniejszym, czyli sprzedaży. To trochę tak jak kupować samochód i w pierwszej kolejności patrzeć na to jakie ma pasy bezpieczeństwa, a nie silnik.

Jednym z głównych powodów takiego stanu rzeczy jest brak zaufania w biznesie, a niestety nikt nie da nam gwarancji, że pieniądze się zwrócą. Więcej na ten temat dowiesz się poniżej.

Koszty innych platform

Osoby oferujące oprogramowanie i usługi dotyczące sklepów internetowych również są w jakimś sensie sprzedawcami. Stosują przeróżne sztuczki, niedopowiedzenia, a czasem nawet kłamstwa, które mają na celu pomóc im więcej zarobić, oczywiście Twoim kosztem. Przez to wszystko jeszcze ciężej podjąć decyzję, gdzie najlepiej założyć sklep internetowy. Poniżej przedstawiłem przykłady nieuczciwych praktyk (dane z marca 2025):


Cena Shopera, która podawana jest w ich reklamach, może wydawać się śmiesznie mała. Dopiero gdy wejdziemy w cennik, to zobaczymy, że za kolejny rok korzystania będziemy musieli zapłacic przynajmniej 10 razy więcej.

Nadal jest to jedynie część kosztów, które poniesiemy podczas prowadzenia sklepu internetowego, ale mówienie o nich jest niewygodne i może zniechęcić sprzedawcę.

+

Do automatyzacji wystawiania faktur na TakeDrop konieczna jest integracja z Baselinkerem. Jednak żeby mieć do niej dostep musisz wykupić Pakiet Unlimited, który jest 3 razy droższy od Pakietu Standard.

Podobnie jest na Shopify, gdzie by korzystać z podstawowej funkcjonalności, takiej jak integracja InPost Paczkomaty, musisz wybrać Pakiet Shopify, który jest 3 razy droższy od Pakietu Basic.

IdoSell to jedna z ciekawszych opcji na rynku, ponieważ podobnie jak EffectShops oferuje np. wystawianie faktur oraz integrację Allegro w jednej aplikacji, chociaż co mnie trochę dziwi - ludzie i tak najczęściej stawiają na Baselinkera.

Problemów jednak jest całkiem sporo i np. w cenniku brakuje informacji o limicie 50 produktow w Pakiecie Start. Dodatkowo gdy przeglądałem wdrożenia indywidualne, czyli ponoć te wysokiej jakości, zobaczyłem, że jest spory problem z optymalizacją czasu ładowania się stron. W mojej ocenie jest to niedopuszczalne, ale problem ten dotyczy niemalże każdej innej platformy.

+

Wielu sprzedawców decyduje się na platformy Open Source głównie ze względu na pozornie niskie koszty budowy i utrzymania. Dopiero póżniej wychodzi, że wymagana jest stała ingerencja programisty gdzie kompletną podstawą jest wykonywanie aktualizacji wtyczek, a to nadal zbyt mało by zagwarantować bezpieczeństwo danych klientów. Dodatkowo zaznaczyć trzeba, że część tych wtyczek jest płatna.

Przy większym ruchu w sklepie potrzebne będzie też zainwestowanie w silniejszy serwer, chociaż nadal możesz mieć wrażenie, że sklep wolno się ładuje.

Pakiet EffectShops

EffectShops, w przeciwieństwie do wielu platform na rynku, nie ma podziału na kilka pakietów, ponieważ oferuję tylko kompletne rozwiązanie, a ofertę precyzyjnie dostosowuję do każdego klienta.

Sklep internetowy EffectShops

Podstawowe elementy oferty:

Koszt budowy prostego sklepu internetowego zaczyna się od 2 500 zł netto, a jeśli masz bardzo wysokie wymagania, to kwota ta może wzrosnąć nawet do 10 000 zł.

Obowiązuje również opłata roczna, która zaczyna się od 1 500 zł za rok.

Elementy wpływające na koszt sklepu:

  • Wielkość asortymentu i ilość zamówień - podobnie do platform takich jak Baselinker, Sellasist i Apilo, ale w nieco niższej cenie
  • Dodatkowe integracje
  • Pozycjonowanie / SEO
  • Wsparcie sprzedażowe i marketingowe
  • Rozwiązania dedykowane

Strona internetowa EffectShops

Podstawowe elementy oferty:

  • Usługa stworzenia strony internetowej
  • Indywidualny szablon graficzny
  • Najszybciej ładujące się strony na rynku
  • Serwer, na którym działa strona
  • Wsparcie techniczne
  • Aktualizacje oprogramowania

Jeśli dopiero zaczynasz z biznesem w internecie, to może Cię zainteresować zbudowanie strony internetowej w formie wizytówki, którą mogę Ci przygotować już od 800 zł netto.

Docelowo można też taką stronę płynnie rozbudować do formy sklepu internetowego.

Elementy wpływające na koszt strony:

  • Ilość treści i podstron
  • Pozycjonowanie / SEO
  • System rezerwacji
  • Wsparcie marketingowe
  • Dodatki jak np. kalkulatory

Zapraszam do kontaktu!

Szybko odpowiem na każde pytanie ;)


Formularz kontaktowy

Temat
Bezpłatna wycena
Chętnie poznam Twoje cele biznesowe i indywidualne wymagania
Wersja DEMO
Przetestuj system i przekonaj się czy spełnia Twoje oczekiwania
Współpraca
Opowiedz czym się zajmujesz
Inny temat
Napisz szczegóły w wiadomości poniżej