Koszty innych platform
Osoby oferujące oprogramowanie i usługi dotyczące sklepów internetowych również są w jakimś sensie sprzedawcami. Stosują przeróżne sztuczki, niedopowiedzenia, a czasem nawet kłamstwa, które mają na celu pomóc im więcej zarobić, oczywiście Twoim kosztem. Przez to wszystko jeszcze ciężej podjąć decyzję, gdzie najlepiej założyć sklep internetowy. Poniżej przedstawiłem przykłady nieuczciwych praktyk (dane z marca 2025):
Cena Shopera, która podawana jest w ich reklamach, może wydawać się śmiesznie mała. Dopiero gdy wejdziemy w cennik, to zobaczymy, że za kolejny rok korzystania będziemy musieli zapłacic przynajmniej 10 razy więcej.
Nadal jest to jedynie część kosztów, które poniesiemy podczas prowadzenia sklepu internetowego, ale mówienie o nich jest niewygodne i może zniechęcić sprzedawcę.
+
Do automatyzacji wystawiania faktur na TakeDrop konieczna jest integracja z Baselinkerem. Jednak żeby mieć do niej dostep musisz wykupić Pakiet Unlimited, który jest 3 razy droższy od Pakietu Standard.
Podobnie jest na Shopify, gdzie by korzystać z podstawowej funkcjonalności, takiej jak integracja InPost Paczkomaty, musisz wybrać Pakiet Shopify, który jest 3 razy droższy od Pakietu Basic.
IdoSell to jedna z ciekawszych opcji na rynku, ponieważ podobnie jak EffectShops oferuje np. wystawianie faktur oraz integrację Allegro w jednej aplikacji, chociaż co mnie trochę dziwi - ludzie i tak najczęściej stawiają na Baselinkera.
Problemów jednak jest całkiem sporo i np. w cenniku brakuje informacji o limicie 50 produktow w Pakiecie Start. Dodatkowo gdy przeglądałem wdrożenia indywidualne, czyli ponoć te wysokiej jakości, zobaczyłem, że jest spory problem z optymalizacją czasu ładowania się stron. W mojej ocenie jest to niedopuszczalne, ale problem ten dotyczy niemalże każdej innej platformy.
+
Wielu sprzedawców decyduje się na platformy Open Source głównie ze względu na pozornie niskie koszty budowy i utrzymania. Dopiero póżniej wychodzi, że wymagana jest stała ingerencja programisty gdzie kompletną podstawą jest wykonywanie aktualizacji wtyczek, a to nadal zbyt mało by zagwarantować bezpieczeństwo danych klientów. Dodatkowo zaznaczyć trzeba, że część tych wtyczek jest płatna.
Przy większym ruchu w sklepie potrzebne będzie też zainwestowanie w silniejszy serwer, chociaż nadal możesz mieć wrażenie, że sklep wolno się ładuje.